Montenegro - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Huizinga - WaarBenJij.nu Montenegro - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Huizinga - WaarBenJij.nu

Montenegro

Door: Matthijs (zoon van..)

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 April 2007 | Nederland, Amsterdam

Beste mensen,
Ik heb weer wat foto's van papa op de site geplaatst van de nieuwe bestemming te Montenegro.
Het uitzicht vanaf het schip is fantastisch zoals jullie kunnen zien.
Hieronder volgt een kort stukje van mijn vader zelf:

Op 1e paasdag hebben we met een paar mensen de berg beklommen met daarop
halverwege een kapel en op de top het kasteel. De kapel met koepeltoren is
op de foto te zien links van het midden, onderste helft van de foto. Het
kasteel ligt rechts bovenin, met de vlaggenmast.
We begonnen vol goede moed, met veel zon aan de beklimming. Vanaf het
schip leek het een makkie. Maar algauw, na de 1e tien meter ging het
gelijk steil omhoog. Het is zo steil dat er geen normale weg naar boven gaat.
Na een half uur waren wij bij de kapel, met een fantastisch uitzicht. Na
een kleine rustpauze kwamen we 3 kwartier later aan op de top bij het kasteel.
De gehele weg loop je langs muren met schietgaten erin. Soms afgewisseld
met een klein extra verstevigd gedeelte waar kanonnen geplaatst kunnen
worden. En overal loodrecht naar beneden. Zonder hek.
Het uitzicht bovenop was magnifiek. Helaas begon het een beetje te regenen
en zijn we terug gegaan. Halverwege nog even rusten. En toen viel er
ineens een vuistgrote steen tussen ons in. Op de hand van iemand. Die was
omlaag gestoten door een geit waarvan er tientallen op de rotsen
rondlopen. We moesten er niet aan denken als die kei op ons hoofd was
gekomen.
Terug in de stad hebben we lekker op een terras uitgerust. Ik moet wel
bekennen dat de jongeren deze tocht op en neer doen in dezelfde tijd dat
wij boven zijn. Liefs Peter

  • 13 April 2007 - 18:06

    Dianne Bouman:

    Wow, het is wel erg mooi daar! Geweldig dat je naast het harde werken ook lekker kunt genieten van de prachtige omgeving. Leuk ook dat je ons daarvan mee laat genieten.

  • 14 April 2007 - 15:12

    Mam:

    Wat een pracht foto's Peter en dan ook nog twee waar jij op staat in je mooie vieze overall. ik moet zeggen het is daar wel heel mooi. Liefs Mam

  • 14 April 2007 - 19:45

    Eveline Van Gulik:

    Lieve Peter, ma gaf me deze site door, ik heb even alle verhalen gelezen en de foto's gezien. Prachtig hoor. Ik ben blij te lezen dat je het goed hebt en dat je iets goeds kan doen waar jezelf trots op kan zijn. Ik zet de site in mijn favorieten en zal je gebeurtenissen volgen. Veel liefs van ons viertjes, Eveline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

vrijwilligerswerk als scheepswerktuigkundige voor interkerkelijke christelijke organisatie OM (Operatie Mobilisatie)

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 17392

Voorgaande reizen:

18 November 2006 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: