Nieuwsbrief 2 - Reisverslag uit Trogir, Kroatië van Peter Huizinga - WaarBenJij.nu Nieuwsbrief 2 - Reisverslag uit Trogir, Kroatië van Peter Huizinga - WaarBenJij.nu

Nieuwsbrief 2

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Februari 2007 | Kroatië, Trogir

Lieve vrienden,
Ik ben nu alweer een tijdje op de LOGOS HOPE in Trogir. Een schitterend oud stadje in Kroatië. Zo mooi dat het in zijn geheel op de UNESCO monumenten lijst staat.
Het begint op te schieten met het schip, maar zoals met alles, zijn ook hier de laatste loodjes het zwaarst. Het vraagt van de leiding een hoop geduld om alle grote en kleine fouten op een goede manier op te lossen. Een paar voorbeelden zijn:
Onder het tapijt zou een foam laag van 5,5 mm moeten zitten als geluid demping. Nu blijkt dat er al diverse meters gelegd en gelijmd te zijn met een laag van maar 3mm. Wat te doen? Weer enige maanden wachten op een nieuwe aanmaak voor dit speciaal voor OM ontworpen tapijt, of doorgaan? Verder zijn ze nu pas op het laatst begonnen met het aanleggen van de kanalen voor de airco. Dit zou al maanden eerder gebeurd moeten zijn. Echter de levering was vele maanden uitgesteld. Nu zien we dus ineens grote kokers dwars door cabines gaan.
Ikzelf slaap nu alweer een tijdje op het schip. Heel wat anders dan de appartementen waar we voorheen in zaten. Heel leuk, en je bent op het schip. Scheelt ook een hoop tijd met omkleden en op en neer reizen.

Even een korte terugblik. Mijn huis staat te koop, maar is helaas nog niet verkocht. Er zijn al diverse kijkers geweest maar geen kopers.
De laatste week voor mijn vertrek was hectisch. Het inpakken van de laatste spullen werd steeds moeilijker. Ik moest namelijk of alles meenemen of wegdoen. En je verzamelt wat in de loop der jaren. Ik heb denk ik 7 zakken met kleren weggedaan. Ik ben 4 keer met een volle wagen naar de kringloop gereden en 2 keer naar de stort. En dan nog blijven er spullen over. Op het laatst heb ik alles maar in tassen gedaan en heb het meegenomen. De bedoeling is om het hier verder uit te zoeken.
Op zaterdag 18 november zijn we vertrokken. Henk, Jan en ik. ‘s Morgens realiseerde ik me pas dat ik het huis en omgeving voorlopig niet meer terug zou zien. Echter na enige kilometers in de bus van Jan, hadden we alweer de grootste lol. Totdat we in Oostenrijk waren en we erachter kwamen dat Henk zijn paspoort was vergeten. En wat doe je dan als je nog 2 grenzen over moet? We zijn gewoon doorgereden. Henk lag languit op de achterbank, maar niet verstopt. We zijn zo 4 controles gepasseerd. Iedere keer gaf ik 2 paspoorten af en mochten we doorrijden. Maar bij de 4e controle stond de man op, zette zijn pet recht en kwam naar buiten. Hij wilde de auto controleren. Ik moest de achterdeur openen, hij keek naar de bagage en we mochten doorrijden. Dit is wat we noemen wel kijken maar niet zien. Dit is ook vaak gebeurd bij de mensen die destijds bijbels naar Rusland brachten.
Na 2 weken zijn Jan en Henk weer naar Nederland vertrokken. (met het paspoort dat was opgestuurd)

De planning is weer aangepast. Ik kom in januari niet naar Nederland. Op 9 januari vlieg ik rechtstreeks naar Duitsland voor de GO-conferentie. En op 20 januari gaan we terug met de bus naar Split in Kroatië Daar ligt dan de LOGOS 2. Split ligt op 25 km van Trogir. Wij zijn 13 mannen (waar ik er 1 van ben) en 13 vrouwen van over de gehele wereld. Het lijkt me geweldig om deel uit te maken van deze groep nieuwe voornamelijk jonge mensen die op de LOGOS 2 gaan varen. Na wat heen en weer varen hier in het zuidoosten van Europa, gaan we waarschijnlijk via Engeland naar Bremen toe. De voorlopige planning is dat we daar in juni 2007 zullen zijn. En als hopelijk de LOGOS HOPE eind maart ook vertrekt dan zal ik daar in Bremen kunnen overstappen.

Het einde van het jaar nadert en dus komt kerst er weer aan. We vieren dan dat Christus Jezus geboren is. Ik hoop dat dat voor jullie allemaal toch een bijzondere gebeurtenis is. Echter, we moeten niet blijven stilstaan bij de baby Jezus maar ons goed realiseren wat Hij voor ons aan het kruis heeft gedaan.
Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij rust op Zijn schouder en men noemt hem Wonderbare Raadsman, Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst
(Jes 9:5)

De hartelijke groeten
Peter Huizinga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

vrijwilligerswerk als scheepswerktuigkundige voor interkerkelijke christelijke organisatie OM (Operatie Mobilisatie)

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 17390

Voorgaande reizen:

18 November 2006 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: