Nog drie weken voor vertrek... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter Huizinga - WaarBenJij.nu Nog drie weken voor vertrek... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter Huizinga - WaarBenJij.nu

Nog drie weken voor vertrek...

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Oktober 2006 | Nederland, Amersfoort

Eindelijk is het dan zo ver. Mijn eerste nieuwsbrief. Met deze brief wil ik u op de hoogte brengen van mijn plannen voor de komende tijd.

Ik kwam in aanraking met OM (Operatie Mobilisatie) een internationale, interkerkelijke christelijke organisatie die onder andere met 2 schepen, de DOULOS en de LOGOS II, vaart over de gehele wereld. Tevens wordt er op dit moment een schip omgebouwd en aangepast om de LOGOS II op termijn te vervangen. Dit nieuwe schip is de LOGOS HOPE.

Begin 2006 ben ik 3 maanden als vrijwilliger gaan werken op dit laatste schip. Omdat ik van origine scheepswerktuigkundige ben, was dit voor mij een mooie gelegenheid om mijn kennis van destijds weer op te bouwen. Gedurende die periode verlangde ik er steeds meer naar om dit voor langere tijd te gaan doen. Bovenstaande bijbeltekst werd een steeds grotere realiteit voor mij.

De aanname procedure bij OM-NL is beeindigd, en nu kan ik dus gaan. Dit heeft wel vergaande consequenties voor mijn toekomstige leven. Geen betaald werk, maar leven op basis van giften. Daarvoor is zo’n 800 euro per maand nodig. Ik ben dan wel geheel verzorgd aan boord, en tevens is dit bedrag incl. de benodigde wettelijke verzekeringen.

Op 18 november vertrek ik naar de LOGOS HOPE die dan nog in Trogir in Kroatie ligt. Eind dit jaar vaart deze naar Bremen. Van 9-20 januari ga ik naar een GO-conferentie in Duitsland waar alle nieuwe schepelingen een intensieve introductie krijgen. Daarna ga ik waarschijnlijk naar de LOGOS II die dan ergens in zuid-oost Europa vaart. Op een gegeven moment gaat de LOGOS II ook naar Bremen, waar alle spullen overgeladen worden op de LOGOS HOPE. In die tijd ben ik hopelijk enige weken thuis zijn. Medio 2007 gaat de LOGOS HOPE de wereld rondvaren. Mijn wens is om met dit schip mee te gaan. Maar misschien wordt het wel de DOULOS.

Want U bent voor mij een rots en een burcht; om de eer van uw naam zult U mij leiden op mijn weg (Ps 31-4 Het Boek)


De hartelijke groeten
Peter Huizinga

  • 08 November 2006 - 15:12

    Emmy:

    Hoi Peter ! Wat een geweldige onderneming ga je aan, ik wens je een hele goede voorspoedige reis, en tijd in Kroatie , fijn dat jullie met drie man kunnen afreizen, voelt niet zo alleen ! ook de tijd dat je daar gaat zijn wens ik je Gods liefdevolle en warmte en genade toe, dat je mag genieten van je werk en voorspoedig zijn in je ondernemingen!
    Heerlijk dat je God zo kunt vertrouwen in alles!
    In Hem met jullie verbonden, Emmy

  • 12 November 2006 - 19:03

    Matiji:

    Heey peter, heel veel plezier op de boot. Misschien komen we mekaar nog wel is tegen midden op de oceaan. Wie weet. Groetjes Matiji

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

vrijwilligerswerk als scheepswerktuigkundige voor interkerkelijke christelijke organisatie OM (Operatie Mobilisatie)

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 17394

Voorgaande reizen:

18 November 2006 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: