Op naar the Cayman Islands! - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van Peter Huizinga - WaarBenJij.nu Op naar the Cayman Islands! - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van Peter Huizinga - WaarBenJij.nu

Op naar the Cayman Islands!

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

06 April 2008 | Cayman Eilanden, Georgetown

Hallo allemaal,
We hebben behoorlijk wat bezoekers gehad op de . Vooral de laatste dagen. En de mensen hebben veel geld besteed aan boeken. Velen vroegen alweer wanneer we terugkomen. Ondanks de korte voorbereidingstijd hebben we veel kunnen doen voor scholen. De laatste dagen hadden we iedere dag wel 150 kinderen die een programma aangeboden kregen. Dat was wel erg veel improviseren als je maar zo’n 30-40 kinderen verwacht.

Al met al was het een erg leuke ervaring hier op de Bahamas. Iedere dag die giga grote luxe passagiers schepen. Soms wel 5 tegelijk. Dan zie je op hetzelfde moment honderden toeristen op de stad afkomen. Met z’n allen weer op een ander scheepje om weer met z’n allen gezellig te gaan snorkelen. Compleet overladen bootjes. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als er een omkiept. De reddingsmiddelen zijn meestal minimaal. Na zessen is iedereen weer terug op zijn cruiseschip want ze moeten eten en vertrekken. Na zevenen is hier bijna alles gesloten. De rust keert weer tot de volgende morgen, want dan komt de nieuwe lading die weer hetzelfde gaan doen.

Op naar de Cayman Islands dus. Wat is daar te verwachten. Het zal voor ons extra werken worden want we moeten minstens 2 keer gaan ankeren. Overdag aan de kade, ’s avonds ankeren. Alles afbreken en weer opbouwen voor onze bezoekers. En daarna Montego Bay op Jamaica. Volgens de ervaringen wordt het dan echt druk. 10.000 man op een dag is gewoon. Hier op de Bahamas hebben we er maximaal 1500 gehad. Jamaica is ook een stuk gevaarlijker. We worden aangeraden om na zeven uur niet meer de wal op te gaan, en overdag minimaal met 6 man.

We zien wel wat er gaat gebeuren.

Groeten en Gods zegen toegewenst,

Peter

• 13 Mei 2008 - 19:06

Eveline:

Hoi Peter, wat fijn weer eens wat vehalen te kunnen lezen. Wat maken jullie veel mee in die verre landen. Wat fijn dat jullie ook zoveel kinderen kunnen helpen. Boeken kun je ook nooit teveel hebben en ze nemen je mee naar andere werelden ondanks dat je zelf niet kunt reizen. Ik zal weer regelmatig kijken of je weer wat geschreven hebt. Een goede vaart en verkoop toegewenst. Ook namens Maarten, Pippijn en Sietske